20 urodziny Gandalf.com.pl!
Świętując 20 lat swojej obecności na rynku, Gandalf.com.pl nie tylko odznacza się jako jedna z bardziej znanych księgarni internetowych w Polsce, ale także jako uczestnik znaczących zmian w branży księgarskiej. Jubileusz to świetna okazja do refleksji nad przeszłością, obecnymi osiągnięciami oraz przyszłymi aspiracjami, rzucając światło na ewolucję cyfrowej dystrybucji książek i rosnące znaczenie literatury w życiu codziennym Polaków.
2024-03-11, 13:52

Historia księgarni internetowej Gandalf.com.pl 20 lat podróży przez świat literatury, kultury i rozrywki

W marcu 2004 roku w Łodzi księgarnia internetowa Gandalf.com.pl rozpoczęła swoją działalność, zapewniając możliwość nabywania książek drogą online. W ciągu dwóch dekad Gandalf.com.pl ewoluował z małej księgarni internetowej w jeden z większych sklepów online w Polsce, stale dostosowując się do zmieniających się potrzeb i oczekiwań klientów. Początkowo sklep koncentrował się na literaturze fantasy, a w kolejnych latach działalności firmy, oferta została znacznie zróżnicowana, obejmując wiele gatunków literatury oraz muzykę, filmy czy też inne produkty kultury i rozrywki, dodatkowo zostały wprowadzone również gry planszowe, zabawki, perfumy i kosmetyki dla dzieci, młodzieży i dorosłych.

Dzięki rozwojowi firma zmieniała swoją siedzibę trzykrotnie, było to spowodowane potrzebą zwiększenia powierzchni biurowej i magazynowej, co z kolei wpłynęło na zdecydowanie lepsze możliwości logistyczne i obsługę klienta. Aktualnie siedziba Gandalf.com.pl znajduje się na ulicy Beskidzkiej 37 w Łodzi.

Jednym z głównych celów Gandalf.com.pl stało się promowanie czytelnictwa firma aktywnie współpracuje z bibliotekami, szkołami i organizacjami pozarządowymi. Dba również o społeczną odpowiedzialność biznesu, wspierając fundacje i różne ważne inicjatywy.

Nasza podróż rozpoczęła się w momencie, gdy rynek e-commerce nie był w Polsce jeszcze zbyt popularny. Mimo to zdecydowaliśmy się na wprowadzenie innowacyjnego modelu biznesowego, który umożliwił klientom łatwy dostęp do oferty popularnych tytułów bez wychodzenia z domu. W ciągu tych lat nieustannie inwestowaliśmy w technologię i logistykę, aby zapewnić szybką i efektywną obsługę zamówień. Kluczem do naszego sukcesu była również elastyczność i umiejętność dostosowania się do dynamicznie zmieniającego się rynku. Reagowaliśmy na trendy, takie jak wzrost popularności e-booków i audiobooków, włączając je do naszej oferty i tym samym zaspokajając wymagania naszych klientów. Ważnym elementem naszej strategii było także budowanie silnej społeczności wokół Gandalf.com.pl – mówi Radosław Cetnarowicz, członek zarządu Gandalf.com.pl. 

Promocje urodzinowe: do -50% rabatów na książki, e-booki, gry planszowe

Z okazji dwudziestych urodzin Gandalf.com.pl przygotował wyjątkowe promocje, oferując rabaty do 50% na wybrane książki, e-booki oraz gry planszowe od partnerów sklepu. To doskonała okazja dla klientów do skorzystania z atrakcyjnych ofert w ramach podziękowania księgarni internetowej za wieloletnie wsparcie jej działalności. 

E-commerce od 2004 do 2024: ewolucja, innowacje i zmiany zachowań konsumentów

W ciągu ostatnich dwóch dekad e-commerce w Polsce przeszedł dynamiczny rozwój, dostosowując się do szybko zmieniającej się technologii i preferencji konsumentów. W 2004 polski rynek zakupów przez Internet kształtował się głównie wokół prostych platform handlowych, a świadomość cyfrowych zakupów wśród konsumentów była stosunkowo niewielka.

Wraz z postępem technologicznym e-commerce zaczął przechodzić rewolucję. Wzrost popularności smartfonów i szybkich połączeń internetowych zaowocowały rozwojem handlu mobilnego. W 2009 roku wartość rynku e-commerce w Polsce osiągnęła około 13 mln złotych, przy czym 10,5% dotyczyło segmentu książek i multimediów*. Według Statista w 2022 roku wartość rynku e-commerce w Polsce osiągnęła 110 mld złotych, a prognozy podają, że w 2027 roku wzrośnie nawet do 150 mld złotych**. Książki i płyty wciąż stanowią bardzo popularną kategorię zakupów online. 

Obecnie, w 2024 roku, e-commerce w Polsce stanowi kluczowy segment rynku detalicznego. Konsumentów przyciąga nie tylko szeroka oferta, ale także innowacyjne rozwiązania, bezpieczeństwo transakcji i rozwinięta ochrona prywatności danych, zgodna z obowiązującymi regulacjami, takimi jak RODO (GDPR).

Gandalf.com.pl opierając się na długofalowej strategii rozwoju i bliskiej relacji z klientami, nie tylko uczestniczy w tej dynamicznej ewolucji e-commerce, ale także aktywnie kształtuje przyszłość handlu internetowego w Polsce.

* Na podstawie Michalczyk L. Perspektywy rozwoju e-commerce w Polsce. Handel Wewnętrzny, 2012, 6(341): 21-29. 

** https://interaktywnie.com/e-commerce-w-2024-roku-ebook-z-raportem-o-rynku-i-poradami-dla-firm/ 

KONTAKT / AUTOR
Magdalena Ulanowska
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.